In a Relationship
In a Relationship a pornit în 2016 ca un proiect de prevenție a violenței domestice, adresat tinerilor din România, o generație pe care noi am găsit-o destul de „nevorbită”. Ideea de bază a fost să deschidem cu ei un dialog sincer și deschis pe tema relațiilor, dialog care poate în timp, și credem foarte tare în asta, să schimbe mentalități.
Proiectul nostru a început cu o cercetare informală, despre cum arată pentru tineri relațiile ideale, ce modele de relații au și care sunt câteva dintre problemele lor din realitate. Rezultatele le găsești aici. De la adolescenții cu care am vorbit începând cu 2016 am aflat pentru prima oară de revenge porn, fenomen care între timp a prins amploare, sau cum sunt diferite tipuri de abuz potențate de online și de social media. Pentru cei dintre noi care nu au crescut cu omniprezența internetului și/sau smartphone pare de neconceput să-ți dai parola de la toate conturile iubitului sau iubitei, dar pentru adolescenții din ziua de azi e o formă de a arăta încredere. Ori de fapt este fix invers. Tipul ăsta de control e foarte frecvent în relațiile tinerilor și este fix sâmburele violenței domestice la care nu vrem să ajungem.
În 2018 am lansat campania „Testează-ți relația”: un test psihologic care te face să-ți pui semne de întrebare cu privire la cum funcționează relația ta. Poate e mai puțin important rezultatul testului în sine, dar știm sigur că e important să-ți pui toate acele întrebări, așa cum au făcut-o deja până acum peste 25.000 de tineri din România. Il găsești aici.
În 2019 am mai pus o cărămidă la proiect când am lansat cartea „Relațiile adolescenților din România și ce spun ele despre noi”, adresându-ne de data asta adulților care interacționează cu adolescenți. Cartea e scrisă de colega noastră Silvia Guță și de Andreea Găzdaru, psihoterapeută la rândul ei, și adresează comunicarea între adolescenți și adulți, încercând să-i facem pe cei din urmă să fie cât mai pregătiți pentru ea. Se găsește la noi pe site, în schimbul unei donații, sau în rețeaua Cărturești.
În 2020, platforma inarelatioship.ro vine la finalul unui an dificil pentru toți, în care am avut nevoie unii de alții mai mult ca niciodată. E un spațiu de dialog deschis în care să vii cu prietenii tăi, să pui întrebări și să găsești răspunsuri, în care ți-am pus la îndemână tot ce am aflat în primii 4 ani de proiect. Am vrea să continuăm să construim proiectul împreună iar inarelationship.ro să fie acel go-to place pentru resurse despre cuplu & relații care să nu mai fie toxice. Iar la sfârșitul zilei, să reușim să schimbăm mentalitățile rămase în urmă.
- Echipa In a Relationship, Fundația Friends For Friends


Creativi implicați în proiect
Participanți la ateliere
Tineri implicați în cercetare
tineri din România și-au testat relația
Echipa In a Relationship
Hear inspiring talks, meet the best product people in Europe.

Silvia Guță

Karin Budrugeac

Carina Cozminschi

Beatrice Weber
Newsletter de parenting mai bun
Persoane implicate în proiect
Fundația Friends For Friends: Beatrice Weber (director programe), Vlad Tăușance (designer proiect), Karin Budrugeac (project manager), Silvia Guță, Carina Cozminschi, Ingrid Weber, Zenaida Tătaru
AVON România: Alexandra Maier, Denisa Mihai, Loredana Ciubotaru, Theodora Dumitrică
Ilustrații: Livia Fălcaru www.liviafalcaru.com & Andreea Cristea
Grafică & identitate vizuală: 2016 – 2017: Cristina Cazacu, Friends \ TBWA 2018: Paul Nedelcu, Friends \ TBWA 2019: Artemisa Pascu
Strategie online: Laura Ionescu & Ioana Zvâc – Dume de mestecat
Website: www.fortuners.ro
Social media: 2016 – 2017: Roxana Caia 2018 – 2020: Carina Cozminschi
Socioloage cercetare: Oana Ganea, Silvia Luican www.izidata.ro
Recodificare rezultate cercetare: Ana Roșculeț (mulțumiri: Ștefan Boștinaru, Andreea Mardare și Diana Moțoc)
Fotografi: 2016: Larisa Baltă, 2017: Radu Moldoveanu, 2018: Matei Bumbuț, 2019 – 2020: Claudiu Popescu
Video: 2016-2017: Andrei Martalog, 2018 – 2020: Claudiu Popescu
Campanie 2017: copywriter – Teodor Chiripuci, Friends \ TBWA, Vlad Mareș, Friends \ TBWA
Campanie 2018: copywriter – Teodor Chiripuci, Friends \ TBWA, fotografii & video – Claudiu Popescu, voce – Markstadt. Actori: Ștefan Iancu, Ana Radu, Alexandru Ivănoiu, Thea Pușcaru.
Cercetători (cei 10 liceeni selectați, toamna – iarna 2016): Ștefan Boștinaru (Râmnicu Vâlcea), Andreea Dumitrescu (București), Andreea Mardare (Negrești, Vaslui), Diana Moțoc (Bistrița), Bianca Murzea (București), Ana-Maria Pirianu (Craiova), Diana Smeu (Bacău), Andrei Gabriel Stupu (București), Ioana Vartolomei (Iași), Lena Vasile (Galați).
Ilustratori (expoziția In a Relationship, primăvara 2017): Ingrid Enache (Constanța), Adrian Popa (București), Cristian Rosiu (Constanța), Raluca Docan (Iași), Monica Neagu (București), Martha Goldstein (București), Cristina Iancu (Deva), Bianca Atomei (Iași), Bianca Ivan (Galați), Mihai Simion (Constanța), Andreea Radu (Brăila), Bianca Stăncescu (Brașov), Teodora Bîrliba (Moreni), Ana-Maria Gușu (București), Andra Semciuc (Galați), Daniel Lupu (București).
Ilustratori (mural @Street Delivery iunie 2017): Iioana, Irina Mocanu, Alina Marinescu, Serebe, Livia Fălcaru, Anca Norilor, Max Dima, Mădălina Fiive, Andra Semciuc, Wanda Hutira, Livi Po.
Participanți focus grup pentru ateliere (primăvara 2018): Maria David, Ana Alexandra Băcescu, Andreea Dumitrescu „Dumi”, Radu Moldoveanu, Lucas Bran, Valentina Kocsis, Răzvan Pantor, Ana Maria Todoran, Ionuț Stănescu „Andu”, Ana Trif, Maria Persu, Adora Păun.
Traineri In a Relationship (2018 – 2020): Cătălina Bostan (Roman), Lenuș Moraru Rîșca (Botoșani), Mirela Nistor (Botoșani), Anca Băcanu (Brașov), Mihaela Enea (Bacău), Victor Dragoș (Timișoara), Theodora Dumitrică (București), Verona Ionescu (București), Bianca Ghiorghiță (București), Andrei Stupu (București), Ionuț Stoican (București), Raluca Oprișan (București), Mirona Păun (București), Iulia Bardar (București), Mara Crăciunescu (București), Veronica Velicu (București), Iulia Dromereschi (București), Renata Grădinaru (Bălți, MD), Aliona Ceban (Bălți, MD).
Mulțumiri: Anca Băcilă, Friends \ TBWA; Cornel Preda, Friends \ TBWA; Dan Neagu, Friends \ TBWA; Roxana Roman, Friends \ TBWA; Emil Ciucur, Markstadt; Evelin Bundur, Ioana Șopov & Paula Rusu, Visual Playground; Cristian Neagoe, Street Delivery
Fundația Friends For Friends
FFFF crede în puterea creativității în sens mai larg, a inovației. Aceea de a schimba atitudini, vieți, societatea în care trăim.
Creativitatea duce la progres. Fără un dram de creativitate, munca omului este monotonă și sub-productivă. Creativitatea aduce energie tuturor activităților umane.
FFFF este un spațiu de excelență. Adună oameni pasionați de creativitate, vii, cu expertiză și competențe. Care inspiră. Au creativitatea în sânge și sunt conștienți că fără ea nu putem aduce valoare adăugată. Împreună vom avea o contribuție directă la creșterea calității vieții, inovând.
Rolul FFFF este să pună la dispoziția comunității instrumente și experiențe unice, care să permită României să devină un brand care contează, al cărui motor principal este creativitatea românilor.
Superscrieri
Din 2011, sprijinim storytelling-ul bine făcut, jurnalismul de calitate și noua generație de autori independenți prin ecosistemul Superscrieri: Premiile Superscrieri, Festivalul Superscrieri, Bursele, Seminarii de bune practici, Masterclass-uri, topuri lunare de Superscrieri.
Policlinica de Marketing și Comunicare pentru ONG-uri
powered by Romanian American Foundation
Creăm rețele & oferim instrumente organizațiilor: sprijinim ONG-urile să-și scoată proiectele la rampă, punându-le la dispoziție experiențe de învățare și o platformă de resurse.
Mindcraft Stories
powered by BRD GROUPE SOCIÉTÉ GÉNÉRALE
Construim o platformă editorială care să ne ajute să popularizăm știința și tehnologia în rândul unui public larg, alături de redactorul șef Mihai Ghiduc și Vlad Tăușance, ca publisher.
Creative Writing & Storytelling
Din 2014, ajutăm oamenii să își depășească teama de scris prin atelierele susținute de Mona Dîrțu, trainer și jurnalist. În scrisul de fiecare zi – mail-uri, rapoarte, prezentări etc. – talentul este un ingredient binevenit, dar nu indispensabil, drept pentru care credem că oricine dorește poate să-i deprindă secretele.
Mărturii de la voi
Mostre de feedback și bilețele de dragoste pe care le-am primit în patru ani de proiect.

Nina Farell,
Regular Reader“Since our founding in 2004, we've grown from an exhaustive source for consumer tech news to a global multimedia organization covering the intersection of entertainment.”

Monika Blanck,
Regular Reader“Since our founding in 2004, we've grown from an exhaustive source for consumer tech news to a global multimedia organization covering the intersection of entertainment.”

Nina Farell,
Regular Reader“Since our founding in 2004, we've grown from an exhaustive source for consumer tech news to a global multimedia organization covering the intersection of entertainment.”